Slobodan
12-12-2019
0

Novi trendovi u svetu digitlnih tehnologija kao i unapređivnje i osiguravanje uspeha u on-line poslovanju, bile su teme održane konferencije „IT4 Business“. Konferencij je na Velikoj terasi okupila oko 200 učesnika koji su slušali predavanja stručnjaka  iz Mađarske, Švedske i Srbije o temama iz sveta IT biznisa.

Druga „IT4 Business“ akademija održan je u organizaciji Subotičkog informacionog-tehnološkog klastera sa ciljem približavanja digitalizacije poslovanja kompanijama koje su zainteresovane da se uključe.

Zbog toga je digitalizacija poslovanja u današnje vreme neophodna i veoma je bitno da se isprate najnoviji trendovi na području novih tehnologija, bez obzira na to kakav proizvod prave. Klaster bi želeo da nastavi održavanje konferencije ovog tipa, jer je ova konferencija zapravo proizvod toga što je prošle godine bila velika zainteresovanost učesnika, kao i naša želja da nastavimo da radimo ovako nešto, da približavamo digitalno poslovanje i digitalizaciju poslovanja svima koji su zainteresovani.” istakao je Oliver Guganović, menadžer Klastera.

Za postizanje uspeha u on-line poslovanju, neophodno je imati jasno definisan cilj, objašnjava Ivana Petrović, e-commerce konsultant firme Optimus Media, koja je prisutnima govorila o značaju on-line biznis poslovanja.

Tradicionalni marketing se ne razlikuje mnogo od onlajn marketinga, onlajn je samo dodatni kanal. Dakle, ako neko već uspešno posluje u oflajnu, njemu je onlajn zapravo nadogradnja poslovanja. Ljudi su u grču i česta je zabluda da će se oflajn ugasiti ako se poslovanje prebaci na onlajn, a zapravo će im onlajn pomoći da oflajn bude još jači. Znači, radnici neće ostati bez posla, radnja se neće zatvoriti, samo će imati mnogo jači efekat u celokupnom poslovanju.” objašnjava Ivana Petrović consultant firme Optimus Media.

Pored učesnika iz IT sveta, konferenciji su prisustvovali i predstavnici kompanija koja usko sarađuju sa IT kompanijama, kako bi stekli nova znanja. Marko Vojnović iz firme „Autoplaneta“ bavi se prodajom auto kozmetike, opreme i delova za laka putnička i komercijalna vozila, a ovaj skup bio je prilika unaprede svoje preduzetničke kompetencije.

Generalno, mi smo pioniri kada je u pitanju usvajanje novih tehnologija u poslovanju i odnosu prodavac-kupac i ovakve konferencije nam dobro dođu, jer uvek možemo da saznamo nešto novo, u kom smeru se kreću nove tendencije, kao i da iskoristimo ovu priliku da porazgovaramo sa ljudima koji možda i nisu iz naše branše, a koji imaju neke novije i drugačije ideje “ rekao je Marko Vojnović iz kompanije “Autoplaneta”.

Svoju podršku konferenciji kroz edukativno predavanje dao je i Centar za digitalnu transformaciju Privredne komore Srbije, koji ima ulogu instrumenta za podršku mikro, malim i srednjim preduzećima u unapređenju poslovanja kroz proces digitalne transformacije.

“Mi smo odlučili da pristupimo tom problemu na jedan drugačiji način tako što kompanije vodimo od početka do kraja kroz ceo process, tako što im obezbeđujemo konsultante koji su specijalno obučeni i sertifikovani za tu namenu.  Nakon toga kada se definiše kroz konsalting šta je potrebno da se unapredi odnosno implementira kako bi firma podigla svoje poslovanje, mi učestvujemo  u delu koji se odnosi na implementaciju, tako da preduzeća od početka do kraja dobijaju jedan set usluga, a sve to se dodatno subvencioniše za 50 odsto.” izjavio je Filip Mrdak, rukovodilac Centra za digitalnu transformaciju Privredne komore Srbije.


Komentari

Napravi Nalog



Prijavi se