Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 24.09.2017. Nedelja
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Privreda
    Preduzeće „Bane” dobitnik je godišnje nagrade RPK Subotica, kao jedno od tri najbolja subotička preduzeća
    Banetove kuhinje osvojile i Englesku
    19.01.2017.

    Subotičko preduzeće „Bane” je sa 30 radnika, koji zarađuju više od proseka u Srbiji i trideset godina proizvodnje, sada prestižna izvozna firma za evropsko i svetsko tržište, a savremenim kuhinjama osvojili su ne samo Švajcarce, nego i zahtevne Engleze!

    Branko Vaci, direktor firme „Bane”, koja posluje više od četvrt veka, već 22 godine ima i svoju vlastitu proizvodnju kuhinjskog i kupatilskog nameštaja i opremanja enterijera. Uz viziju razvoja, istrajnost i praćenje svetskih standarda, „Bane” je osvojio i strance, ali je konačno i u svom Gradu dobio priznanje, da je po rezultatima u Srbiji i inostranstvu u vrhu tri najuspešnije firme u regionu.

    4880_1.jpg
    Vaci - Najdraže je dobiti nagradu u svom Gradu

    •Kriterijumi poslovanja na tržištu su sve oštriji, a firma Bane je krajem prošle godine svrstana među tri najbolja subotička preduzeća, od strane privrednika i RPK Subotica. Da li je danas teže biti prvi i šta za Vas predstavlja ta nagrada?

    4880_2.jpg
    Branko Vaci, direktor
    kompanije „Bane”

    —Zadovoljstvo mi je da sam kao subotički preduzetnik firme „Bane” dobio to priznanje. Komisija je ocenila da smo u 2016. godini napravili u svom razvoju još veći iskorak, jer smo potpuno opremili objekat kamenice 2, Dečje bolnice u Novom Sadu, hotele Palma u Tivtu i Palma B u Igalu. Nagrada nam je dodeljena i za tržišne rezultate, izašli smo na tržište Nemačke i Švajcarske, a krajem godine i na tržište Mađarske, sa našim kupatilskim nameštajem, što su odlični rezultati za firmu kao što je Bane.

    • Da li je teže osvojiti švajcarsko tržište ili probirljive Engleze, a za druge pijace EU je poznato? —Naše reference su, bez lažne skromnosti – naši rezultati. Kvalitet nas je preporučio, napor da saynamo dizajnerske trendove i sve što mora da prati savremeno preduzeće u poslovanju – ispunili smo. Uspeli smo da izađemo i na englesko tržište, i već danas ili u ponedeljak, očekujemo narudžbu za prve kuhinje koje ćemo raditi za Englesku. Naime, prošle godine smo pravili probnu kuhinju za engleskog partnera. Ta kuhinja je obilazila i sajmove, ostvarili smo benefit i od tog nastupa, a rezultat su prve narudžbe koje su sada stigle.

    • Šta je najsavremenije kod tih kuhinja?

    —Kvalitet je bio uočljiv, prevashodno zbog novih materijala od kojih je napravljena ta kuhinja. Radi se o specifičnom materijalu Himacs (Hajmaks), koji može biti prosvetljen u najmodernijem stilu, dok i kuhinje za koje stižu strane narudžbe jesu ultramoderne, a pravimo ih od istog materijala.

    •Vaš jubilej, četvrt veka kompanije, proslavljen je u prisustvu vaših biznis partnera iz inostranstva i zvaničnika Grada, gde ste se predstavili kao ozbiljan evropski preduzetnik?

    —Tom proslavom smo pokazali u kakvom poslovnom rangu želimo da radimo, sa kim da ugovaramo biznis poslove. Bio sam veoma zadovoljan kako je takav naš stav primljen od poslovnih partnera. Lično su mi rekli, da nisu bili na lepšoj proslavi, čemu je doprineo i sam ambijent Palića i Gradske kuće. Mnogi biznismeni imali su priliku da vide koje investicije i projekte je radilo preduzeće „Bane”. Sećam se arhitekte, koja mi je rekla da nije došla na proslavu, ne bi znala da je „Bane” radio i hotel Splendid i enterijere Telenora, Bolnice, Fijat i drugi širok dijapazon kupaca, koji su preduzeću Bane ukazali poslovno poverenje. To je samo deo velikih investicija. Nadam se da ćemo za tri godine da obeležimo i 25 godina proizvodnje i tri decenije postojanja kompanije „Bane”, a petu godinu smo zastupnici renomirane LG kompanije za zapadni Balkan.

    • Pored proizvodnje „Bane” ima i svoje prodajne salone, u šta ste sve ulagali tokom tri decenija rada?

    —Ulagali smo i u kadrove. Počeli smo otvaranjem salona kupatila u Subotici, prekom puta bivše fabrike Partizan, zatim u Novom Sadu i Novom Beogradu, gde prodajemo opremu i nameštaj za kupatila i kuhinje, ali i Kolpasan i robu drugih proizvođača, italijanske, španske i druge vrste pločica. Rezultatimaje doprinelo i što imamo naše arhitekte i dizajnere, pa radimo kompletne enterijere, dizajn, stolarske radove. Za tri nedelje biće gotov posao renoviranja ZZ Salaša, a to će biti jedna od najsavremenijih prodavnica u Subotici.

    • Radili ste Klinički centar u Novom Sadu. Kažu, dobar glas se daleko čuje, pa kako se to odrazilo na rezultate firme „Bane”?

    4880_3.jpg
    Najsavremenije kuhinje
    povećavaju izvoz u Evropu

    —Tome je svakako doprinela u toj godini najsavremenija vrsta materijala koju smo koristili u izradi, koji je i antibakterijski, a radimo ga u 90 nijansi. Taj materijal preporučujem i kupcima kuhinja, jer dugotrajno ima takav efekat. Možete ribati i čistiti druge materijale do mile volje, ali neće dobiti taj osećaj čistoće.Taj materijal je zbilja potvrda, da kvalitet nema cenu.

    • Danas su uslovi na tržištu lošiji, proiyvodnja skupa, šta biste preporučili mladim preduzetnicima, koji tek počinju biznis?

    —Danas su teži uslovi za poslovanje, nego ikad. Mnogi su i napustili Suboticu i Srbiju, a među njima je dosta radno sposobnih ljudi. Problem je i što zanatska zanimanja su dugo stagnirala, a dualno obrazovanje će dati rezultate tek za desetak godina. Potrebne radnike nije lako naći na tržištu, a kvalitet se mora održati. Mladi preduzetnici moraju biti uporni u svom poslovanju. Kao iskusan privrednik pređem i po 120.000 kilometara po Srbiji, znam svaki zaseok od Subotice do Preševa. Dakle, moraju imati cilj, viziju i biti uporni i inovativni, a ne da rade ono što i njihov komšija. Vodilja nam je i u razvoju bila da radimo ono što ne rade drugi. Svaki posao ima svoj ciklus, a Mercedes se ne može steći preko noći.

    •Da li i Vašoj kompaniji nedostaje radna snaga?

    —Radna snaga će biti veliki problem, svi žele da rade u inostranstvu. Kada bi radili 12 sati u Srbiji, kao što rade u inostranstvu i po dva, tri posla, mislim da bi i ovde bili zadovoljniji. Bane ima 30 zaposlenih radnika, a nedostaje nam nekoliko stolara, jer su poslovi zahtevniji, posla više. Ne mogu da razumem, da stolar radije bere jabuke, nego radi svoj zanat. Zato sa juga Srbije dovodim nekoliko stolara. Vredni su ljudi, a za njih će, verujem, ovo biti zapad.

    • Kako Vi ocenjujete podršku države domaćim privrednicima, jesu li strani više privilegovani?

    —To je već stara ispričana priča, da strani investitori dobijaju više hiljada evra po radnom mestu, besplatne lokacije i ko zna šta. Bespredmetno je o tome govoriti. Ide nabolje, država nam sada daje podršku za kupovinu mašina, opreme. Sa kreditima je malo bolje, država sa 25 posto nepovratnih sredstava podržava kupovinu mašina i opreme. Ipak, siva ekonomija šteti i državi i nama preduzetnicima. Istina, svako pokušava da zaradi koru hleba, ali inspekcija ne pomaže državi da smanji sivo tržište, da budžet države bude puniji, već drakonskim kaznama, bez upozorenja, i mladim i iskusnim preduzetnicima često otežava uslove da posluju, dok sa druge strane, neke zatvorene firme, rade na crno i uvećavaju sivu ekonomiju.

    • Kakav je Vaš izvozno –uvozni balans u poslovanju?

    —Ove godine smo mnogo više izvezli, nego što smo uvezli. Naš kvalitet i dizajn su prepoznatljivi u inostranstvu. Planiram da investiram u nove nemačke mašine, oko 100 hiljada evra u ovoj godini, jer strano tržište traži kvalitet, neće loš proizvod. Popravnog nema na stranoj pijaci, a dobra roba se radi dobrim alatima. Za kupatila koja proizvodi „Bane” zna se već u EU, posebno Nemačkoj i Švajcarskoj, gde nas traže.

    • Kolike proizvodne kapacitete ima preduzeće „Bane”?

    —Proizvodne kapacitete bismo mogli da povećamo za 40 odsto, ali zapošljavanjem nove radne snage. Radimo smenu ipo, jer nema potrebnih radnika. Za sada držimo kvalitet, a cilj nam je da ove godine radnici u preduzeću „Bane” imaju prosečnu platu između 700 i 800 evra.

    • Uspešan ste preduzetnik, a pošto su praznici, da pomenemo da ste i porodičan čovek, što je u svetu takođe referenca u biznisu. Da li delite to mišljenje, obzirom na vaše poslovno iskustvo u Srbiji i inostranstvu?

    —Prvi put sam pred Novogodišnje praznike doživeo takvo iskustvo. Kupac iz Geteborga, gde ćemo uskoro opremati 14 kuća, prilikom prvog susreta me je upitao, da li imam porodicu. Odgovorio sam da supruga Nevenka radi u salonu, kćer Marija u Beogradu, Antonija je psiholog i sin Ivan arhitekta. Odgovorio mi je, da želi i da zna kakvu porodicu ima neko sa kim sarađuje. „Ako je to nestabilna porodica, takav saradnik mu nije potreban. Porodica je ogledalo firme”. To sam prvi put, nedavno, čuo od svog stranog partnera.

    Anegdota AquaHome

    —Prilikom otvaranja salona u Puli, jedan kupac je uzeo kompletan Bane nameštaj za kupatilo, a tamošnji gradonačelnik je pitao vlasnika, iz koje je italijanske firme došao taj prodavac!  Odgovorio mu je da je iz Subotice, iz Srbije i da je vlasnik prisutan u salonu. Gospodinu gradonačelniku je izgledalo neverovatno, da je iz Subotice stigao takav AquaHome nameštaj, dizajniran po najkvalitetnijim standardima, po kojima je prepoznatljiva Italija.

    Nada Harminc Karanović

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja