Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 15.12.2017. Petak
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Poljoprivreda
    Šimon Ostrogonac, član Gradskog veća zadužen za poljoprivredu
    Počinje uređenje atarskih puteva
    19.07.2016.

    Za atarske puteve ove godine izdvojeno je manje sredstava nego prošle, a kao i do sada radiće se po prioritetima koje su istakle mesne zajednice. Osim iz gradskog budžeta, održavanje se finansira i iz naftne rente, a deo sredstava izdvojila je i „Mlekara“

    Atarski putevi u okolini Subotice od životnog su značaja za sve koji žive na selu, kako zbog transporta svojih proizvoda, tako i za pristup salašima čiji stanovnici su zbog loših i neuređenih zemljanih saobraćajnica ponekad primorani da gaze „debelo blato“ do najbližeg asfalta.

    4137_1.jpg

    „Atarski putevi u prethodnih četardeset- pedeset godina bili su potpuno zapušteni i mi smo pre četiri godine počeli njihovo značajnije uređivanje, a reč je o onim glavnim, širokim putevima, koji su u vlasništvu države. U tom periodu u ovaj posao je uloženo oko 150 miliona dinara i vodili smo računa da bude obuhvaćeno svako selo, sva prigradska naselja u okolini Subotice. Tako smo počeli sa Radanovcem i Bikovom, pa nastavili sa Verušićem, Čantavirom, Starim i Novim Žednikom i Đuđrinom, pa je svako naselje dobilo bar dva kilometra uređenog atarskog puta“, kaže Šimon Ostrogonac, član Gradskog veća zadužen za poljoprivredu.

    Grejderovanjem i nabijanjem sloja peska i tucanika putevi nekoliko godina mogu veoma dobro da služe svojoj svrsi, ali ih je potrebno svake tri do četiri godine obnoviti – zatrpati rupe i poravnati, kako se voda ne bi zadržavala na njima i podlokavala ih.

    4137_2.jpg
    Šimon Ostrogonac: počinje
    ovogodišnja sanacija atarskih puteva

    „Prošle godine imali smo nešto više sredstava i u izgradnju atarskih puteva uloženo je oko 80 miliona dinara, dok su nam ove godine smanjene mogućnosti i javna nabavka koja je raspisana pre dve nedelje vredna je 21 milion dinara. Otvaranje ponuda zakazano je za 24. juli i nakon vremena predviđenog za žalbeni rok nadamo se da ćemo vrlo brzo dobiti izvođača i da će radovi moći da počnu oko 10. avgusta. To su poslovi koji se rade isključivo preko leta i u godišnjem programu ih moramo na vreme predvideti. Ove godine se malo kasnilo, delom i zbog izbora, ali do septembra će biti dovoljno vremena da se uradi sve što je predviđeno. Obično se na tender javljaju firme sa dobrom mehanizacijom i većim mašinskim parkom, pa neće biti problem da uređenje atarskih puteva kompletno završe za najviše mesec dana“, kaže Šimon Ostrogonac.

    U programu je predviđeno 15 miliona dinara za izgradnju atarskih puteva i 6 miliona za održavanje onih koji su već urađeni nekoliko godina ranije a potrebna im je sanacija, kao što je Ulica Muškatla, koja povezuje Radanovac i Mali Radanovac

    „Osim ovoga, svake godine imamo i pet do šest miliona dinara od naftne rente koji se isto tako troše za održavanje atarskih puteva, ali isključivo na onim terenima sa kojih se izvlače nafta i pesak. To je, znači, područje od Kelebije do Hajdukova. Taj tender je završen pre dva meseca. Imamo već izvođača – ovih dana počeće radovi i predviđena je jedna trasa na Kelebiji i dve na Makovoj sedmici, kao i jedna duža na Hajdukovu. Ukupno uze4vši, u atarske puteve ove godine uložiće se oko 30 miliona dinara“, tvrdi Šimon Ostrogonac.

    Ono što je novina jeste da je ove godine zaključen ugovor sa „Mlekarom“ koja je izdvojila dva miliona dinara za izgradnju i održavanje atarskih puteva tamo gde su njihovi proizvođači, a to je u Tavankutu i u Novom Žedniku, gde je atarski put pre četiri ili pet godina već urađen sa peskom i tucanikom, ali je sada potrebno da se obnovi. Da li je prošlogodišnja sanacija poljskih puteva u većem obimu u značajnijom meri poboljšala stanje u ovoj oblasti?

    „Vodili smo računa da se putevi rade tamo gde su salaši, a kao i svake godine mesne zajednice nam šalju svoje prioritete, odnosno koji su putevi najznačajniji za njih i na osnovu njih raspisujemo javnu nabavku. Svakako da i pored svih ulaganja postoje i dalje problematična područja, naročito je to izraženo ko Starog Žednika, zatim Đurđina, Kaponje između Bajmoka i Male Bosne, u Maloj Bosni, pa i u Hajdukovu i Bačkim vinogradima ima salaša sa kojih deca idu u školu, što je naročito teško zimi. Jedan veliki problem saniran je prošle godine na Hajdukovu, prema Majkinom salašu, koji je močvarni teren i gde se gazilo blato do kolena, a ljudi često nisu mogli da izlaze iz svojih kuća“, kaže Šimon Ostrogonac.

    M.Radojčin

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja